Blow off

Produkty 1-24 z 452

Seřadit podle
Stránka
na stránce
Blow off SSQV 3 HKS style černá
1 914,26 Kč

Skladem

Příruba HKS pro svařování
150,02 Kč

Není skladem

Příruba HKS 32/35mm
186,03 Kč

Skladem

Příruba HKS 38mm
186,03 Kč

Není skladem

Blow off Greddy RZ style
1 374,18 Kč

Skladem

Příruba HKS 25mm
186,03 Kč

Skladem

Flansza aluminiowa Tial 50mm
234,03 Kč

Skladem

Blow off ventil Mercedes A45 GLA45 AMG 2013-2015
2 070,29 Kč

Skladem

Ventil blow off Audi S3/A3/A4L/Q5 VW Scirocco Passat Golf 7
2 994,41 Kč

Skladem

Blow off SSQV 3 HKS style stříbrný
1 914,26 Kč

Skladem

Blow off Greddy FV style
1 794,25 Kč

Skladem

Adaptér blow off Mercedes A Class
522,07 Kč

Skladem

Ventil blow-off hybridní přepínací FMIC.EU vývody 25 mm
1 474,63 Kč

Skladem

Blow off ventil Subaru Impreza V5 / 6 FMIC.EU
1 374,18 Kč

Není skladem

Ventil DV + pro Mini, Citroen a Peugeot FMIC.EU
1 374,18 Kč

Skladem

Ventil DV + pro BMW M2 F87 FMIC.EU
1 374,18 Kč

Skladem

Ventil DV pro VAG Audi/Seat/VW TFSI 2.0
1 374,18 Kč

Skladem

Adapter blow off do silników Vag 1.4 Tsi VW/AUDI/SEAT
552,07 Kč

Skladem

Adaptér blow off pro motory Vag 2.0 TFSI VW Scirocco Golf 5 Audi A3 A4 A6
474,07 Kč

Skladem

Adaptér blow off pro motory Vag 2.0 TFSI VW AUDI 2007
474,07 Kč

Skladem

Adaptér blow off pro motory Vag 2.0 TFSI VW AUDI SKODA 2007+
474,07 Kč

Skladem

Adaptér blow off pro motory Vag 2.0 TFSI VW GOLF AUDI A3 A4 A6 SKODA OCTAVIA
474,07 Kč

Skladem

Ventil Blow off Fiat Grande Punto/Bravo 1.4 T Jet FMIC.EU
1 170,15 Kč

Skladem

Ventil Blow off Fiat Punto GT/ UNO / Coupe FMIC.EU
1 014,14 Kč

Skladem

Další stránka

chevron-right

Produkty 1-24 z 452

Seřadit podle
Stránka
na stránce

Blow off ventil a DV - co to je?

Blow off a DV ventily jsou dva nejběžnější typy ventilů. Blow off je atmosférický ventil, což znamená, že vypouští přebytečný tlak ze sacího systému motoru, DV je řešení, kdy se přebytečný tlak vypouští zpět do sacího systému.

Blow off neboli odvzdušňovací ventil tlaku čerpaného jednotkou přeplňování, právě BOV je zodpovědný za vypouštění přebytečného vzduchu ze sání při zavřené škrtící klapce, chrání turbodmychadlo před náhlým zastavením rotorů, výrazně prodlužuje životnost turba. Kromě ochranné funkce turbodmychadla získá váš vůz při každém uvolnění plynového pedálu také zvukovou podporu pohonné jednotky, která vyvolá charakteristický zvuk "pssst" vycházející z otevřeného blow-off ventilu.

Druhým typem je výpustný ventil (DV). Na rozdíl od blow-off ventilu se vzduch uvolněný přes DV opět dostává do sacího potrubí a vytváří uzavřený okruh . Díky recirkulaci je mnohem tišší než blow-off. DV ocení majitelé sériových vozů, kterým záleží na tichém chodu blow-off ventilu. Jakékoli zaseknutí i zablokování pístu v blow-off ventilech nebo DV může mít za následek poškození pohonné jednotky. Proto je důležité vybírat osvědčené výrobky renomovaných značek. V naší nabídce najdete univerzální řešení, ale také řešení určená pro konkrétní vozy, která se vyznačují jednoduchou instalací plug and play.

Vyplatí se instalovat pojistný ventil Blow-off nebo DV?

Vzhledem k přívodu výfukových plynů k turbodmychadlu se stává problematickou kontrola nárůstu tlaku, který turbodmychadlo generuje. Kvůli výfukovým plynům, které motor neustále generuje, není možné rotor náhle zastavit. Aby byla zajištěna bezpečnost pohonné jednotky a turbodmychadla, je nutné použít ventil, který dokáže přímo vypustit přebytečný vzduch ze sacího systému.

Zavření škrticí klapky vyvolané puštěním plynu způsobí náhlé zablokování proudění vzduchu v sacím systému, přičemž stále dochází ke zvýšení tlaku. Tato situace vede ke zvýšení množství vzduchu v sacím systému, při absenci možnosti rychlého vypouštění by došlo k poškození rotoru turbodmychadla a ložisek. Za tímto účelem zkonstruovali výrobci motorů odvzdušňovací ventily, a to ve dvou variantách DV a Blow-off, přičemž druhý jmenovaný se vyskytuje zejména v mechanickém tuningu a poskytuje dodatečné zvukové efekty.

Blow-off jsou mnohem hlučnější než DV, i když použití konkrétního typu blow-off ventilu často závisí na typu motoru, protože některé pohonné jednotky(např. 1,8T) na blow-off ventilu často vykazují chyby. Pomoci mohou dvoupístové blow off ventily, jako je například HKS SSQV 4.

DV nebo dump ventil vypouští odvzdušněný vzduch zpět do sacího systému - před turbo, čímž vytváří uzavřený okruh. Použití DV je oblíbené u sériových vozů nebo u těch, které potřebují mít "tichý" vůz. Dump ventil plní tuto úlohu výborně. Zajímavým řešením kombinujícím vlastnosti obou ventilů je instalace speciálních adaptérů přímo pod DV, jejich instalací se změní charakteristika a část vzduchu je vypouštěna do atmosféry, jako je tomu u Blow-Off.

Jak přetlakový ventil blow-off funguje? Jaké jsou výhody jeho použití?

Princip odvzdušňovacího ventilu je velmi jednoduchý. Řídícím faktorem je tlak panující v sání, dosažení mezní hodnoty způsobí jeho otevření a přebytečný vzduch je vypuštěn ze systému. Existence odvzdušňovacího ventilu je u přeplňovaných motorů nezbytnou podmínkou. 

Výhody dobře fungujícího Blow-off neboli DV ventilu jsou :

Prodloužení životnosti turbodmychadla nebo kompresoru

Plynulejší reakce pohonné jednotky na plynový pedál

Zvukové efekty Blow-off

Blow-off u vznětových motorů

Dosud nebyla instalace Blow-off ve vznětových pohonných jednotkách možná, protože regulace otáček motoru se provádí dávkováním paliva, a ne otevřením škrticí klapky . Abychom vyšli vstříc očekáváním zákazníků, přišli jsme s nabídkou nastavitelného Blow-off určeného právě pro dieselové motory a jedinou podmínkou, kterou musí náš vůz splňovat, je mít elektronický plynový pedál, který se nachází prakticky ve všech v současnosti vyráběných vozech. Instalace blow-offu je velmi jednoduchá a zvukový efekt se nijak neliší od klasických řešení pro odvzdušnění plnicího tlaku v systémech sání plynu.