Blow off

Produkty 1-24 z 444

Seřadit podle
na stránce
Disa Valve Replacement for BMW M54 Engines
982,75 Kč

Skladem

Flange For Denso MAF Sensor Radium Engineering
1 179,51 Kč

Skladem

Ventil blow off Turbosmart TS-0203-1264 Kompact Plumb Back Ford Focus RS
5 016,09 Kč

Skladem

Ventil blow off Turbosmart TS-0223-1279 Kompact EM Plumb Back Audi S4 SQ5 VW Golf GTI MK8
6 393,33 Kč

Skladem

Ventil blow off Turbosmart Kompact EM Dual Port VR23 N20
7 192,53 Kč

Skladem

Ventil blow off Turbosmart Kompact EM Dual Port Ford Bronco Maverick 2.0 2.3 2.7 EcoBoost
7 187,40 Kč

Skladem

Ventil blow off Turbosmart Kompact EM Dual Port Citroen C4 DS3 Mini Cooper S Clubman Peugeot 207 208 308 408 3008 5008 Volvo S60 S80 S90 V40 V60 V70 XC60 XC90
7 192,53 Kč

Skladem

Adaptér regulátoru tlaku paliva Turbosmart Honda
936,83 Kč

Skladem

Blow Off Properfekt Typ II 32mm
1 734,23 Kč

Skladem

Blow Off Properfekt Typ II 30 mm
1 734,23 Kč

Skladem

Nuke Performance aluminum V-Band Clamp for BOV 50mm
1 001,88 Kč

Skladem

Pružina ventilu blow off Tial Q i QR 6psi 0.41 bar
894,12 Kč

Skladem

Ventil Blow off H35 type - Mitsubishi Colt Outlander
2 094,28 Kč

Skladem

Sada blow off Subaru WRX/STI
2 070,29 Kč

Skladem

Ventil DV Opel Astra/Corsa/Zafira Ford Focus Fmic.EU
1 374,18 Kč

Skladem

Blow off ventil s dvěma kanálky pro Subaru Fmic.EU
2 070,29 Kč

Skladem

BOV 29mm zaslepovací zátka hadice
354,05 Kč

Skladem

Ventil blow off Turbosmart TS-0205-1300 Supersonic
6 885,19 Kč

Skladem

Ventil blow off Turbosmart TS-0205-1272 Plumb back 38mm
7 868,93 Kč

Skladem

Ventil blow off Turbosmart TS-0205-1262 Plumb back 32mm
7 868,93 Kč

Skladem

Ventil blow off Turbosmart TS-0205-1130 Vee-Port PRO Universal
5 606,33 Kč

Skladem

BOV Race Port Stainless Steel Weld Flange
570,08 Kč

Skladem

Ventil blow off Turbosmart TS-0204-120 Big Bubba Plumb Back - Sleeper (Černá/Černá)
11 607,14 Kč

Skladem

Recirkulační blow off ventil Tial QR, červený 11psi
7 795,06 Kč

Skladem

Další stránka

chevron-right

Produkty 1-24 z 444

Seřadit podle
na stránce

Blow off ventil a DV - co to je?

Blow off a DV ventily jsou dva nejběžnější typy ventilů. Blow off je atmosférický ventil, což znamená, že vypouští přebytečný tlak ze sacího systému motoru, DV je řešení, kdy se přebytečný tlak vypouští zpět do sacího systému.

Blow off neboli odvzdušňovací ventil tlaku čerpaného jednotkou přeplňování, právě BOV je zodpovědný za vypouštění přebytečného vzduchu ze sání při zavřené škrtící klapce, chrání turbodmychadlo před náhlým zastavením rotorů, výrazně prodlužuje životnost turba. Kromě ochranné funkce turbodmychadla získá váš vůz při každém uvolnění plynového pedálu také zvukovou podporu pohonné jednotky, která vyvolá charakteristický zvuk "pssst" vycházející z otevřeného blow-off ventilu.

Druhým typem je výpustný ventil (DV). Na rozdíl od blow-off ventilu se vzduch uvolněný přes DV opět dostává do sacího potrubí a vytváří uzavřený okruh . Díky recirkulaci je mnohem tišší než blow-off. DV ocení majitelé sériových vozů, kterým záleží na tichém chodu blow-off ventilu. Jakékoli zaseknutí i zablokování pístu v blow-off ventilech nebo DV může mít za následek poškození pohonné jednotky. Proto je důležité vybírat osvědčené výrobky renomovaných značek. V naší nabídce najdete univerzální řešení, ale také řešení určená pro konkrétní vozy, která se vyznačují jednoduchou instalací plug and play.

Vyplatí se instalovat pojistný ventil Blow-off nebo DV?

Vzhledem k přívodu výfukových plynů k turbodmychadlu se stává problematickou kontrola nárůstu tlaku, který turbodmychadlo generuje. Kvůli výfukovým plynům, které motor neustále generuje, není možné rotor náhle zastavit. Aby byla zajištěna bezpečnost pohonné jednotky a turbodmychadla, je nutné použít ventil, který dokáže přímo vypustit přebytečný vzduch ze sacího systému.

Zavření škrticí klapky vyvolané puštěním plynu způsobí náhlé zablokování proudění vzduchu v sacím systému, přičemž stále dochází ke zvýšení tlaku. Tato situace vede ke zvýšení množství vzduchu v sacím systému, při absenci možnosti rychlého vypouštění by došlo k poškození rotoru turbodmychadla a ložisek. Za tímto účelem zkonstruovali výrobci motorů odvzdušňovací ventily, a to ve dvou variantách DV a Blow-off, přičemž druhý jmenovaný se vyskytuje zejména v mechanickém tuningu a poskytuje dodatečné zvukové efekty.

Blow-off jsou mnohem hlučnější než DV, i když použití konkrétního typu blow-off ventilu často závisí na typu motoru, protože některé pohonné jednotky(např. 1,8T) na blow-off ventilu často vykazují chyby. Pomoci mohou dvoupístové blow off ventily, jako je například HKS SSQV 4.

DV nebo dump ventil vypouští odvzdušněný vzduch zpět do sacího systému - před turbo, čímž vytváří uzavřený okruh. Použití DV je oblíbené u sériových vozů nebo u těch, které potřebují mít "tichý" vůz. Dump ventil plní tuto úlohu výborně. Zajímavým řešením kombinujícím vlastnosti obou ventilů je instalace speciálních adaptérů přímo pod DV, jejich instalací se změní charakteristika a část vzduchu je vypouštěna do atmosféry, jako je tomu u Blow-Off.

Jak přetlakový ventil blow-off funguje? Jaké jsou výhody jeho použití?

Princip odvzdušňovacího ventilu je velmi jednoduchý. Řídícím faktorem je tlak panující v sání, dosažení mezní hodnoty způsobí jeho otevření a přebytečný vzduch je vypuštěn ze systému. Existence odvzdušňovacího ventilu je u přeplňovaných motorů nezbytnou podmínkou. 

Výhody dobře fungujícího Blow-off neboli DV ventilu jsou :

Prodloužení životnosti turbodmychadla nebo kompresoru

Plynulejší reakce pohonné jednotky na plynový pedál

Zvukové efekty Blow-off

Blow-off u vznětových motorů

Dosud nebyla instalace Blow-off ve vznětových pohonných jednotkách možná, protože regulace otáček motoru se provádí dávkováním paliva, a ne otevřením škrticí klapky . Abychom vyšli vstříc očekáváním zákazníků, přišli jsme s nabídkou nastavitelného Blow-off určeného právě pro dieselové motory a jedinou podmínkou, kterou musí náš vůz splňovat, je mít elektronický plynový pedál, který se nachází prakticky ve všech v současnosti vyráběných vozech. Instalace blow-offu je velmi jednoduchá a zvukový efekt se nijak neliší od klasických řešení pro odvzdušnění plnicího tlaku v systémech sání plynu.