Škrtící klapky

7 položek

Seřadit podle
na stránce
Škrtící klapka JRspec 90 mm
2 754,37 Kč

Skladem

Škrtící klapka JRspec 70 mm
2 754,37 Kč

Skladem

7 položek

Seřadit podle
na stránce

K čemu slouží škrtící klapka v autě? 

Škrtící klapka v automobilu je nezbytnou součástí hardwaru zážehového motoru, bez níž by jízda nebyla možná. Je také základní součástí sacího systému a plní velmi důležitou funkci, neboť odpovídá za regulaci množství vzduchu přiváděného do spalovacího prostoru. Je spojen s plynovým pedálem kovovým lankem a pružinou a právě jeho stlačením řidičem se ovládá zvětšování otvoru a dodávání většího množství kyslíku do sacího potrubí. Když vozidlo jede na volnoběh a pedál plynu není sešlápnutý, je škrticí klapka zavřená. Podle konstrukce aktuátoru a způsobu činnosti se dělí na elektronické a mechanické. V případě mechanické varianty se o pohyb hřídele stará lanko a pružina, která otáčí motýlkovým mechanismem a reguluje otevírání klapky. V případě elektronické s plynovým potenciometrem a samotné otevírání je způsobeno krokovým motorem a řízeno snímačem polohy.


Má škrticí klapka vliv na výkon motoru? Jaké jsou příznaky poruchy?

Předpokladem tuningu automobilu je zlepšení jeho výkonu a zlepšení parametrů, jako je výkon a točivý moment pohonné jednotky. Pro zvýšení výkonu motoru je nutné dodávat více vzduchu a paliva, aby byl proces účinnější a vzniklo více energie. Klíčovým aspektem je zlepšení průtoku čerstvé směsi do motorového prostoru. Škrticí klapka je zodpovědná za dávkování množství vzduchu přiváděného do sacího potrubí, a proto je tak důležitým aspektem tuningu, příliš malý průměr se může ukázat jako úzké hrdlo, které vede ke snížení průtoku, a tím ke snížení výkonu motoru. Montáž účinnějšího turbodmychadla, tuningové sací potrubí nebo dokonce sportovní sání nebudou fungovat, pokud se ukáže, že sériová škrticí klapka není dostatečně účinná, aby se vyrovnala s vyšším průtokem.


Tuningové škrticí klapky sání FMIC

V naší nabídce najdete tuningové univerzální škrticí klapky, které se používají v mnoha sacích systémech tuningových vozů, jako jsou Nissan, Toyota, Lexus, Mazda, VW, Škoda, Audi, BMW, Alfa Romeo, Cupra, Honda, Fiat, Kia, Mercedes, Porsche, Mini Cooper, Opel, Subaru, Saab, Seat, Hyundai, Ford, Renault, Volvo, Chevrolet, Mitsubishi a mnoho dalších. Vyšší výkon zaručují dokonale sladěné komponenty a přesné řízení, které díky ložiskům zajišťuje okamžitou reakci na plyn a hladký chod. Jsou také vybaveny volnoběžkou s aretací a silnou hliníkovou přírubou přivařenou nebo přišroubovanou k sacímu potrubí. Díky většímu průměru ve srovnání se sériovými jsou hojně využívány v motorsportu - často se používají ve streeetu, driftu, drag apod. Univerzální škrtící klapky značek JRSpec a FMIC máme v průměrech od 65 do 100 mm. Výměna škrticí klapky za účinnější je relativně levná záležitost, která může mít velmi znatelné účinky - zvýší se množství přiváděného vzduchu, a tím i schopnost dodat více paliva, které jde do motoru, což výrazně zvýší výkon. Škrtící klapky FMIC PRO jsou k dispozici v sadách se sacími potrubími a mají průměr až 102 mm. Zvětšený průměr a neomezený průtok oproti originálu umožňuje plně využít potenciál sacího potrubí a výrazně ovlivnit množství dodávaného vzduchu, a tím i výkon generovaný motorem.

Konstrukce škrticí klapky

Mechanické škrticí klapky se vyznačují jednoduchou konstrukcí, Skládají se z pouzdra a samotné těleso uvnitř má válcový tvar, v jeho průřezu je umístěna škrticí klapka, jejíž naklápěním se reguluje množství směsi pomocí kovového lanka, které je spojeno s potenciometrem. V elektronické komunikaci probíhá pomocí potenciometru a krokového motoru, velmi důležitým prvkem novějších konstrukcí je snímač polohy škrticí klapky, jím generovaný signál je základní informací pro řídicí jednotku motoru o vhodném množství paliva.

Jaké jsou příznaky poruchy? Jaké součásti by měly být opraveny?

Příznaky poruchy jsou především nerovnoměrný chod motoru, škubání při akceleraci, zhasínání motoru při volnoběhu nebo pomalá reakce na pokus o akceleraci. Důsledkem poruchy může být znehybnění vozu a může se také zvýšit spotřeba paliva. Základním faktorem pro zajištění bezporuchového provozu je péče o čistotu sacího systému. Nečistoty, které mohou vést k opotřebení os, ovlivňují vůle a nerovnoměrný chod, důležitým prvkem je také těsnění spojující sací potrubí se škrtící klapkou. Nerovnoměrný provoz je známkou znečištěného krokového motoru. Dobrým zvykem je pravidelný servis a údržba zahrnující kontrolu a čištění škrticí klapky a ocelového lanka. Stačí vám k tomu kartáček a správná chemie, která po nastříkání rozpustí nánosy karbonu, které je třeba sebrat měkkým hadříkem. Taková údržba zajistí, že nashromážděný karbonový nános bude odstraněn a plynový pedál bude opět správně fungovat, tedy plynule se zavírat a otevírat. Je také nutné pravidelně ručně kontrolovat vůle, ložiskové části, vůle otočného knoflíku a šoupátkového mechanismu. Oprava je často nákladná, není možná přes uzavřenou konstrukci, levnějším řešením je výměna za novou.