Nitro NX
Co je to plyn zvaný oxid dusný?
Oxid dusný v tuningu zvaný "Nitro(NOS - nitrous oxide system)" se používá jako "dopalovač", který umožňuje získat dočasné zvýšení výkonu motoru. Aby mělo vstřikování oxidu dusného zamýšlený účinek, musíme do spalovacího prostoru dodat také odpovídající větší dávku paliva.
Jak sada NOS zlepšuje výkon motoru? Účelem použití oxidu dusného je, že vstříknutý do spalovací komory při vysoké teplotě prochází procesem pyrolýzy a jeho rozkladem na kyslík a dusík vzniká plyn se zvýšeným obsahem kyslíku. Dodáním oxidu dusného jsme schopni dodat plyn s vyšším obsahem kyslíku ve srovnání se vzduchem při stejné setrvačnosti, a to je hlavní faktor ovlivňující kvalitu spalovací směsi.
Typy oxidu dusného
-Suchý systém vstřikování
V případě suchého vstřikování oxidu dusného se jeho dávkování provádí přímo před sací potrubí, kde se smísí se nasávaným vzduchem. V případě takového řešení je důležité mít kvalitní sací potrubí se zabudovanými trubkami (např. sací potrubí FMIC PRO). To vede k lepší distribuci plynu do všech válců a umožňuje rovnoměrné dávkování oxidu dusného mezi válce. Rovnoměrné dávkování je velmi důležité pro zachování správných parametrů spalování a nepoškození motoru.
-Mokrý systém vstřikování
Systémy mokrého vstřikování se vyznačují současným vstřikováním oxidu dusného a paliva, protože u suchého systému jsou vstřikovače umístěny před sacím potrubím. Při tomto řešení vstřikování je směs plynu a paliva přiváděna do sacího potrubí. Mokré systémy vstřikování jsou účinnější a pro motor bezpečnější.
Nejvyšší přesnosti dávkování dosahují systémy s přímým vstřikováním, které se vyznačují dodáváním oxidu dusného spolu s palivem do každého válce zvlášť. Mezi nevýhody systémů Direct - port patří poměrně složitá a komplexní konstrukce, která se projevuje ve vyšší pořizovací a instalační ceně, ale pouze taková instalace zaručuje nejvyšší nárůst výkonu a je pro pohonnou jednotku zcela bezpečná.
Oxid dusný - plyn používaný jako anestetikum u zubaře nebo přídavné spalování pro zvýšení výkonu vašeho vozu ?
Oxid dusný je lékařský plyn. Oxid dusný se používá k anestezii pacientů, například při porodu, nebo při stomatologických zákrocích u zubaře. Podání plynu lékařem (zejména v zubním lékařství, například při trhání zubu nebo při ošetření kořenových kanálků) je běžnou praxí, odborné pojmenování je inhalační sedace, působení oxidu dusného způsobuje, že u pacienta vyvolává celkovou anestezii, působí analgeticky. Čas rozpadu oxidu dusného je přibližně 1 minuta. Látka se z těla vylučuje především plícemi.
Oxid dusný (N20) je bezbarvý plyn bez zápachu, díky svým vlastnostem se také běžně používá při tuningu, podání plynu do sacího systému zlepšuje podmínky pro oxidaci paliva ve spalovacím prostoru, čímž se zvyšuje výkon motoru po prudkém zvýšení spalované směsi. Účinek je okamžitý, ale je třeba věnovat zvláštní pozornost koncentraci a délce působení kvůli životnosti motorů. Oxid dusný se také používá jako okysličovadlo v palivu pro raketové motory
Sady NOS jsou k dispozici u FMIC
V tuningovém internetovém obchodě FMIC zakoupíte všechna dostupná řešení suchého a mokrého vstřikování nitro, máme sady určené pro motory do V a dokonce i pro motocykly.
Díky velkým skladovým zásobám je dodání produktů zákazníkovi v krátkém čase. Zveme vás, abyste se seznámili s naší nabídkou a zakoupili sady pro vstřikování oxidu dusného, v případě jakýchkoli nejasností nabízí náš zákaznický servis informace a pomoc při řešení na míru.