Intercoolery
INTERCOOLERY
Mezichladič - tuningový chladič vzduchu
Intercooler FMIC jsou tuningové chladiče vzduchu nejvyšší kvality, používají se ke zvýšení výkonu přeplňovaných motorů. Právě tuningový mezichladič umožňuje mimořádně účinně ochladit vzduch ohřátý často až na téměř 200'C, který čerpá turbo nebo kompresor. Dnes se chladiče IC používají ve všech přeplňovaných motorech bez ohledu na typ paliva - my nabízíme mnohem účinnější verze. Intercooler FMIC lze díky velké škále rozměrů snadno přizpůsobit většině tuningových vozů. Lze je použít jak v přeplňovaných, tak v kompresorových motorech. Díky obrovskému výkonu se naše výrobky používají v driftu, streeetu i v nejvýkonnějších dragsterech. Snížení teploty v sání umožňuje agresivnější ladění, což vede k vyššímu výkonu a točivému momentu. Nabízíme tuningové chladiče, například FMIC a JRSPEC. Mají účinné jádro druhého typu se silnými stěnami, vyrobené z leštěného hliníku nejvyšší kvality. Výběr značkového výrobku je velmi důležitou záležitostí, netěsnost sacího systému může způsobit pokles výkonu motoru a dokonce i poškození turbodmychadla. Zhruba lze předpokládat, že vzduch chladnější o 10 °C je hustší přibližně o 3-5 %, což odpovídá podobnému nárůstu výkonu motoru. Původně instalované chladiče jsou schopny ochladit vzduch přibližně o 40 %, jejich tuningové protějšky se vyznačují ještě vyšší účinností, takže ani při extrémních teplotách vzduchu motor neztrácí výkon. V našem obchodě najdete také jednostranné mezichladiče, které mají rovněž účinné jádro s vylepšenými průtoky, zaručující kvalitní snížení teploty a vynikající průtok, takže neucpávají sání. Díky tomu je instalace jednostranného chladiče do některých vozů mnohem snazší, a přitom stále zajišťuje vynikající snížení teploty.
Co je úkolem intercooleru? Jak snížit teplotu plnicího vzduchu?
Mezichladič je, zjednodušeně řečeno, chladič vzduchu, který funguje jako výměník tepla, jeho úkolem je snížit teplotu plněného vzduchu. Zvýšení tlaku stlačením vzduchu v turbíně nebo kompresoru způsobuje prudké zvýšení teploty, pro plné využití potenciálu přeplňování je klíčové postavit sací systém založený na účinném mezichladiči, který zajistí účinné snížení teploty. Generování velkého výkonu se nejjednodušeji dosáhne zvýšením přeplňování motoru, zvýšení tlaku v sacím systému, vhání do spalovacího prostoru další vzduch, což zlepšuje proces spalování. Abychom zvýšili tlak v systému, musíme jej stlačit, a tím zvýšit jeho teplotu. Přívod dodatečného vzduchu o vysoké teplotě nepřinese zamýšlené výsledky, proto musíme dbát na snížení teploty dříve stlačeného vzduchu. Moderní automobily používají také vodní výměníky.
Chladič plnicího vzduchu je klíčovou součástí, která má přímý vliv na proces spalování směsi paliva a vzduchu, snížení teploty vzduchu zvyšuje hustotu vzduchu, což přináší výhodu zvýšení množství dodávaného kyslíku do spalovacího prostoru. Více kyslíku znamená možnost vstřikování dodatečné dávky paliva, což se projeví přímým zvýšením výkonu a točivého momentu motoru. Chladnější vzduch se také promítá do nižších emisí škodlivých látek spolu s výfukovými plyny a účinnější spalování směsi může přinést výhody i z hlediska spotřeby paliva.
Intercoolery - typy
Typ mezichladiče je určen jeho umístěním. Existují čtyři hlavní skupiny :
- FMIC ( Front Mounted Intercooler) je označení pro intercoolery namontované centrálně na předním pásu. Jedná se o nejběžnější řešení u vozů vybavených přeplňovaným motorem. Obliba FMIC je dána jednoduchostí instalace a samozřejmě nejlepším prouděním studeného vzduchu přicházejícího přes nárazník a směřujícího přímo na jádro mezichladiče. Větší množství vzduchu proudícího do jádra přímo zlepšuje jeho účinnost, řešením, které maximalizuje účinnost mezichladiče, je instalace vodního spreje na jeho jádro zajišťující dodatečné chlazení, což také přispívá ke zlepšení jeho účinnosti . Mezi nevýhody tohoto typu instalace patří komplikovaný tvar a největší délka přívodního potrubí vzduchu k intercooleru.
- TMIC (Top Mounted Intercooler) Termín označující intercoolery namontované nad motorem. Toto řešení není nejlepším řešením, pokud jde o silně přeplňované pohonné jednotky, a to z důvodu nízké účinnosti způsobené dvěma faktory, tj. špatným průtokem chladného vzduchu mezichladičem a jeho zahříváním vysokou teplotou okolí způsobenou blízkou přítomností motoru. Mezi výhody řešení TMIC patří nejkratší možná cesta mezi intercoolerem a motorem, případ je, že kompresor dosáhne cílového tlaku rychleji a objem vzduchu v potrubí přeplňování je co nejmenší.
- SMIC (Side Mounted Intercooler) neboli intercoolery namontované na boku vozidla, obvykle v blízkosti podběhu kola, jsou řešení vynucená nedostatkem místa pro účinný intercooler v přední části vozidla. Tato řešení se obvykle nevyznačují vysokou účinností kvůli omezenému proudění vzduchu vymezenému pouze vstupy v nárazníku. Výrobci často používají dva chladiče na obou stranách vozidla, aby zvýšili účinnost chlazení. V případě mechanického tuningu je pro zvýšení účinnosti snižování teploty vzduchu nutné vyměnit SMIC za účinnější nebo přejít na centrální IC typu FMIC.
- V-Mount jsou systémy, u nichž je intercooler umístěn tak, že při pohledu z profilu tvoří spolu s vodním chladičem písmeno V. IC zaujímá vertikální polohu s náklonem dopředu, zatímco vodní chladič je téměř vodorovný. Zřejmou nevýhodou takového řešení je potřeba velkého prostoru v přední části vozidla a nutnost vytvořit výstup pro teplý vzduch procházející IC. Toto řešení však s sebou nese řadu výhod v podobě relativně krátkého potrubí mezi intercoolerem a motorem, díky vstupu a výstupu chlazeného vzduchu umístěného v blízkosti motoru, a také chrání mezichladič před poškozením a přímým kontaktem se zemí. V případě správně zkonstruovaného vzduchového potrubí zajišťuje V-Mount proudění studeného vzduchu na vysoké úrovni nejen přes chladič, ale také přes vodní chladiče, což se projevuje nižší teplotou chladicí kapaliny.
Intercoolery FMIC - vyberte si osvědčený produkt
Nabízíme tuningové univerzální intercoolery i specializované chladiče. Ať už stavíte vůz pro motorsport, nebo chcete zvýšit výkon svého sériového vozu, výměna intercooleru je nezbytnou součástí tuningu a začátkem cesty k vyššímu výkonu motoru díky konstantní teplotě plnicího tlaku. Nabízíme také zakázkové produkty, vyrobené na individuální objednávku zákazníka. Pro cenovou nabídku na výrobek vyrobený na zakázku nám zašlete technický výkres nebo náčrtek projektu. Naceníme váš projekt a stanovíme čas potřebný k jeho realizaci.