Regulovaná ramena a tyče

Produkty 1-24 z 74

Seřadit podle
Stránka
na stránce
Upevnění torzních tlumičů HD IOD Performance Nissan Patrol Y61
963,08 Kč

Skladem

Regulatory wahacza przedniego Caster BMW E30 E36 FTWL
4 256,19 Kč

Skladem

Upevnění torzního tlumiče IOD Performance Nissan Patrol Y60 / Y61
969,97 Kč

Skladem

Přední tyč řízení IOD Performance Nissan Patrol Y60
2 510,51 Kč

Skladem

Zadní horní ramena IOD Performance Nissan Patrol Y60 / Y61
4 564,56 Kč

Skladem

Zadní spodní ramena IOD Performance Nissan Patrol Y60 / Y61
4 564,56 Kč

Skladem

Zadní horní ramena PRO IOD Performance Nissan Patrol Y60 / Y61
5 705,69 Kč

Skladem

Relokace předních ramen IOD Performance Nissan Patrol Y60 / Y61
5 021,00 Kč

Skladem

Regulowane wahacze tylne BMW E36 E46 camber Uniball FTWL
3 643,75 Kč

Skladem

Tuleje wahacza przedniego BMW E8x E9x M2 F87 i M3/M4 F8x FTWL
5 312,43 Kč

Skladem

Tuleje wahacza tylnego BMW E82 E92 F80 F82 M3 M4 FTWL
4 779,22 Kč

Skladem

BMW E8X E82 E92 E9X M3 REAR CAMBER ARMS - HIGH PERFORMANCE QUALITY CONTROL ARMS M Performance FTWL
14 764,53 Kč

Skladem

BMW E8X E82 E92 E9X REAR CAMBER ARMS - HIGH PERFORMANCE QUALITY CONTROL ARMS FTWL
14 764,53 Kč

Skladem

Regulowane wahacze tylne BMW E36 E46 camber czerwone FTWL
2 628,63 Kč

Skladem

Regulowane wahacze tylne BMW E36 E46 camber Żółte FTWL
2 628,63 Kč

Skladem

Řídicí tyče JRspec Nissan S13/ S14
3 474,47 Kč

Skladem

Regulovaná reakční tyč JRspec Nissan 300ZX/ S13/ R32
3 474,47 Kč

Skladem

Regulované rameno JRspec Nissan S13/S14/240Z/300Z
2 190,29 Kč

Skladem

Regulované rameno JRspec Zadní horní Nissan S14 R33
3 474,47 Kč

Skladem

Regulované rameno JRspec Zadní horní Nissan S13
3 114,42 Kč

Skladem

Regulované rameno JRspec Zadní dolní Nissan 350Z
3 474,47 Kč

Skladem

Regulované rameno JRspec Zadní dolní Nissan S13
2 994,41 Kč

Skladem

Regulované rameno JRspec zadní dlouhé Nissan 200SX S13
2 754,37 Kč

Skladem

Regulované rameno JRspec zadní dlouhé Nissan 200SX S14
2 754,37 Kč

Skladem

Další stránka

Produkty 1-24 z 74

Seřadit podle
Stránka
na stránce

Řídicí ramena zavěšení 

Řídicí rameno je spojovací článek, který spojuje podvozek automobilu s odpružením nesoucím kola. Je upevněno jedním čepem řídicího ramene a pouzdrem obvykle z gumy nebo polyuretanu. V případě nastavitelných řídicích ramen je v nich zabudován šroub, který po vyjmutí a kontrování maticemi řídicí rameno prodlouží a změní úhel odklonu.

Automobilová zavěšení mají různé typy konstrukce (na bázi hliníku, kovu, jedno- nebo víceprvkových řídicích ramen), konstrukce hlavní součásti je však vždy velmi podobná. Zdůrazněme, že konstrukce řídicího ramene musí být vyrobena z velmi odolných materiálů, odolných proti poškození a deformaci. Řídicí rameno přenáší velmi vysoké zatížení a má velmi velký vliv na bezpečnost, jeho zlomení za jízdy může způsobit ztrátu kontroly nad vozem, proto je důležité zvolit osvědčený výrobek.

Teoreticky by řídicí rameno mělo být schopno zlepšit jízdní vlastnosti vozu tím, že sníží naklánění karoserie a zvýší trakci. V praxi je však tento typ řídicího ramene často příliš tuhý, což má za následek nadměrné vibrace a nedostatečný jízdní komfort při nájezdu na nerovnosti. Proto mnoho výrobců volí instalaci víceprvkového zavěšení, které výrazně zlepšuje vlastnosti tlumení vibrací, lépe pohlcuje vibrace a zlepšuje jízdní vlastnosti vozu.

Nastavitelná řídicí ramena a tyče jsou nezbytnou součástí každého vozu postaveného pro motoristický sport. Poskytují možnost nastavení správných úhlů, které jsou nezbytné pro správné ovládání vozu v závislosti na zamýšleném provozu. 

Nastavením délky řídicích ramen a táhel lze nastavit odklon, předsunutí čepů a úhly sbíhavosti. Díky tomu je možné jemně vyladit zavěšení vozu tak, aby se maximalizovala trakce, minimalizovalo naklánění karoserie a zajistil se pohodlnější zážitek z jízdy.

Nastavení úhlu náklonu pomáhá zlepšit rozložení tlaku v pneumatikách. 

Nulový úhel náklonu by byl ideální volbou, ale pouze za předpokladu, že vůz pojede rovně, po dokonale rovné silnici. Taková situace samozřejmě nemá nic společného s běžným, natož motoristickým provozem vozu, a proto jsou nastavitelná řídicí ramena, která umožňují nastavit úhel natočení kol vůči vozovce, u každého sportovního vozu nezbytná.

Analýza sil působících na pneumatiku při průjezdu zatáčkou nám dává jasný obraz - na pneumatiku působí v důsledku odstředivé síly v různých úsecích různé síly. Největší tlak je patrný na vnější straně, to vede k nerovnoměrnému rozložení sil, deformaci pneumatiky a nevyužití plného potenciálu přilnavosti. Kromě nevyužití plného potenciálu pneumatiky dochází také k přehřívání gumy v nejvíce namáhaných úsecích při jízdě na trati nebo při rychlém průjezdu zatáčkami.

Abychom rozložili síly na větší část pneumatiky, je nutné uvést kolo do situace náklonu a nastavit záporný úhel náklonu (negativní náklon). Díky takovému nastavení je tlak na vnitřní straně pneumatiky větší a s rostoucí odstředivou silou neklesá tak rychle.

Jak nastavit správný úhel náklonu ? 

Nastavení správného úhlu náklonu pro okruhový vůz je poměrně náročné, počet parametrů ovlivňujících přesnou hodnotu náklonu je velmi široký. Běžným postupem je přednastavení, které korigujeme při zkušebních jízdách. Velmi užitečným faktorem při volbě správného nastavení je teplota. Kontrola rozložení teploty na povrchu pneumatiky nám umožňuje představit si, jak zavěšení funguje a zda je třeba provést nastavení.

V případě silničních vozů vyžaduje nastavení úhlu náklonu mnoho kompromisů mezi ovladatelností a přilnavostí v rychlých zatáčkách, to způsobuje výrobcům vozů mnoho problémů. Vůz nastavený na závodní závody bude opotřebovávat pneumatiky velmi rychle a nerovnoměrně, náklon způsobí nerovnoměrné opotřebení při jízdě rovně, hlavně se opotřebovává vnitřní strana pneumatiky.

Ideální úhel náklonu by měl vyvažovat potřebu přilnavosti v rychlých zatáčkách a ovladatelnosti na rovných cestách a zároveň minimalizovat opotřebení pneumatik. Aby toho výrobci automobilů dosáhli, musí brát v úvahu mnoho faktorů, jako je povrch vozovky, geometrie zavěšení a rozložení hmotnosti.

Obecně platí, že silniční vozy vyžadují menší záporný náklon než závodní vozy, protože se častěji setkávají s rovnými silnicemi než s rychlými zatáčkami. Rovnováhy mezi ovladatelností a opotřebením pneumatik se obvykle dosáhne nastavením odklonu -1 stupeň pro přední kola a -0,5 stupně pro zadní kola. Mějte však na paměti, že různá vozidla mohou vyžadovat různé úpravy v závislosti na jejich specifickém nastavení, proto je vhodné se před provedením jakýchkoli změn poradit se zkušeným mechanikem.

Výměna řídicího ramene - Kdy je vhodné vyměnit řídicí rameno za nastavitelné ?

 Výměna řídicího ramene za nastavitelné je běžným prvkem tuningu pro zlepšení jízdních a/nebo vizuálních vlastností. Kdy tedy provést úpravu zavěšení a provést montáž nastavitelného řídicího ramene?

Úprava zavěšení a výměna řídicích ramen za nastavitelná by měla být provedena, když chování vozu nesplňuje naše očekávání. Důvodem může být zvýšení výkonu, touha po lepší přilnavosti / trakci nebo potřeba snížit / zvýšit výšku vozu.

Řídicí ramena a součásti zavěšení - k dispozici u FMIC. 

Přední jezdci driftu jezdí na našich nastavitelných ocelových a hliníkových řídicích ramenech JRspec, což svědčí o jejich vynikajícím zpracování. Máme v nabídce podélná, šikmá a příčná řídicí ramena pro vozy Nissan, která můžete namontovat na vozy jako např: 200SX, 300ZX, Skyline a pro BMW e46.

Díky velkým skladovým zásobám dílů v našem obchodě probíhá vyřizování objednávek a expedice výrobků rychle. Zveme vás, abyste si prohlédli naši nabídku řídicích ramen, součástí zavěšení i polyuretanových silentbloků, v případě pochybností vám náš zákaznický servis poskytne informace a nabídne vám řešení na míru. Můžete nás kontaktovat telefonicky, e-mailem nebo prostřednictvím chatu na webu.